|
Nieuwsbrief voor beroepskrachten |
|
|
|
|
Handige hulpmiddelen om nieuwe vrijwilligers te werven |
Video’s op LinkedIn, Twitter, Instagram en Facebook, maar ook radioreclame en advertenties in de krant: de komende tijd zetten we nieuwe en oude media in om vrijwilligers te werven. Helpen jullie mee? Dit zijn drie handige hulpmiddelen.
1 Filmpjes
We hebben je eerder al laten kennismaken met drie korte video’s over ons werk, waarin steeds een deelnemer en een vrijwilliger werden geportretteerd. Eind november vind je van deze filmpjes ook een versie die wordt afgesloten met: ‘Ook vrijwilliger worden? Ga naar www.humanitas.nl’.
Nieuw zijn twee langere video’s, die het verhaal van Humanitas in algemene zin vertellen. De ene film is vooral informatief terwijl in de tweede film ons verhaal wordt verteld aan de hand van quotes van deelnemers en vrijwilligers.
Alle video’s zijn te vinden op ons Humanitas YouTubekanaal. Wil je weten hoe je de video’s kunt gebruiken? Neem dan contact op met Saskia Bosch via s.bosch@humanitas.nl.
2 Radiospot
Begin december is er een radiospot beschikbaar die we gaan inzetten rondom de dag van de vrijwilliger. Hij is te horen op Qmusic, van wie we vorig jaar een mooi kerstcadeau kregen in de vorm van gratis zendtijd. Je kunt de spot ook aanbieden bij lokale of regionale radiozenders. Wil je weten hoe? Stuur dan een mail naar mcf@humanitas.nl. Dan sturen we de radiospot toe.
3 Stoppers
Omdat we nog altijd veel vrijwilligers bereiken via lokale en regionale kranten, laten we zogeheten 'stoppers' maken. Dat zijn kleine advertentietjes die kranten graag gebruiken als bladvulling. Ze plaatsen ze voor een klein bedrag, soms zelfs voor niets en blijken in de praktijk een groot bereik te hebben.
Tot slot twee suggesties:
- Het zou mooi zijn als rond de Dag van de Vrijwilliger onze vrijwilligers op LinkedIn, Twitter, Instagram of Facebook een bericht posten over hun vrijwilligerswerk. Hij of zij zou een bericht kunnen plaatsen met een tekst als 'Ik ben vrijwilliger bij Humanitas, dit is wat wij doen’ en hierbij een link plaatsen naar een van de nieuwe video’s op YouTube.
- Vraag afdelingen in de buurt om samen de regionale media te benaderen. Door de krachten te bundelen kost het je minder tijd en energie.
Lees hier waarom we veel nieuwe vrijwilligers nodig hebben. |
|
|
|
|